rokfri.webblogg.se

Hej, Det här är en blogg om min resa från att vara rökare till ANTI-rökare. Den här bloggen är till för de personer som känner att de vill sluta röka men inte riktigt haft motivationen till det och för de personer som tänker att dem kanske vill sluta röka i framtiden, och även till de personer som funderar på att börja röka.

Att sluta röka är inte enkelt, men det går...

Publicerad 2014-12-09 13:30:00 i Allmänt,

Inledning: 
Hej alla ni som läser just nu! Jag har bestämt mig för att sluta röka på riktigt, efter drygt 1½ år av livsfarliga dödspinnar som jag stoppat i munnen och tänt fyr på. 
Jag började redan för någon dag sen, men bestämde igår att jag skulle skriva om det. För jag tror faktiskt att du någon gång har sagt "Jag ska sluta röka", eller har slutat röka men börjat nästa dag igen för att ni inte har kunnat hålla er ifrån suget. 
Min idé var att vi tillsammans kan kämpa emot giftpinnarna som vi spenderar över 1 000 kronor på VARJE månad och att i slutänden kommer jag att vara rökfri och förhoppningsvis många av er. 

Någonting som jag själv tycker är mycket enklare att göra när man ska sluta röka det är att skriva om det, dela med sig av sina tankar och känslor. En annan grej som också är extremt viktig det är att få stöd från någon, vem som helst egentligen. Själv får jag stöd från min mamma, styvpappa och pojkvän som jag bor med, och så klart stödjer resten av min familj det också. Det finns många som inte har något stöd, som kanske bor ensam i en lägenhet eller något liknande. Då kan man ju alltid få stöd från någon annan som ska sluta röka på internet,t.ex. jag, eller någon kompis till er. 

I mina "sluta röka inlägg" kommer jag skriva om mina rökfria dagar, ni kan dela med er av era tankar och åsikter och gärna ställa frågor om det är någonting som ni undrar över eller vill veta angående rökning. 
Eftersom jag redan har varit rökfri i två dagar nu så kommer jag skriva det jag kände och tänkte igår och vad jag känner och tänker idag. 

Rökfri - Dag 1 
Tänkte att jag skulle ha "sluta röka" som nyårslöfte, men istället slutade jag röka nu. Bara för någon dag sen råkade jag på världens största, snuskigaste förkylning som satt sig i halsen. Mår ganska skit just nu och jag vet inte om det är febern eller abstinensen som talar, men jag kallsvettas och känner mig tung och trött i huvudet plus mitt humör är för tillfället kaos. Någon som har anti-abstinens tips? 

Rökfri - Dag 2 (idag) 
Något jag har tänkt på är hur röken från cigaretterna faktiskt luktar, men inte insett hur äckligt det faktiskt är från än jag slutat. Min mor, pojkvän och kompis röker och varje gång man ska t.ex. kramas eller pussas, så känner man den här äckliga osen mot ens ansikte och man vill bara iväg långt där ifrån så man slipper andas in den, lite för att den ger en ännu mer abstinens och ganska mycket för att den mest luktar vidrigt! 
Känner faktiskt inget större behov av att röka, men något jag funderar ganska mycket på är att jag skulle vilja ta en "nyårscigg". Hur gött är det inte att ta en cigg när du är lite alkoholpåverkad? men jag är så himla rädd att jag ska falla tillbaka till min "ciggrutin". Just nu lutar det mest åt att "ta en cigg på nyår"-hållet, vi får se, är ju ett tag tills dess.

Kommentarer

Postat av: Blogg.se

Publicerad 2014-12-09 13:30:53

Lycka till med din nya blogg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela