rokfri.webblogg.se

Hej, Det här är en blogg om min resa från att vara rökare till ANTI-rökare. Den här bloggen är till för de personer som känner att de vill sluta röka men inte riktigt haft motivationen till det och för de personer som tänker att dem kanske vill sluta röka i framtiden, och även till de personer som funderar på att börja röka.

Rökfri - Dag 6

Publicerad 2014-12-13 16:53:00 i Allmänt,

Hejsan alla rökare och icke-rökare! 
Idag är min sjätte rökfria dag och jag mår väl sådär. Igår ville jag bara ta en cigarett mer än allt annat, men var TVUNGEN att motså. Jag får verkligen inte förstöra detta nu.
Ni kommer få 6 tips av mig för att kunna sluta röka, varför just 6st? Jo för att det är min sjätte dag rökfri.
6 Tips för att sluta röka:
1• Tänk på hur mycket pengar du kan spara
2• Välj ett datum där du skall sluta röka
3• Skriva en lista med anledningar till varför du vill sluta röka
4• Röksug kan vara i upp till fem minuter, skriv en lista på saker du kan göra de fem minuterna för att hålla dig sysselsatt
5• Tillbringa mer tid med vänner och familj som INTE röker
6• Försök att tänka postivit så mycket du kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela