rokfri.webblogg.se

Hej, Det här är en blogg om min resa från att vara rökare till ANTI-rökare. Den här bloggen är till för de personer som känner att de vill sluta röka men inte riktigt haft motivationen till det och för de personer som tänker att dem kanske vill sluta röka i framtiden, och även till de personer som funderar på att börja röka.

Rökfri - Dag 3

Publicerad 2014-12-10 16:21:30 i Allmänt,

Hellå, det här är min tredje rökfria dag! Måste dock erkänna att jag satt en cigg mot munnen igår, men jag tände aldrig den! behövde bara lura hjärnan lite, hade ganska mycket abstinens. 
Jag har kommit på en tredje sak som är sjukt bra att göra när man ska sluta röka! en idé som min mamma faktiskt gav mig innan. Det är att belöna sig själv, det är ju faktiskt sjukt bra att köpa något gott eller något fint till sig själv som belöning att man inte har rökt (eller om någon annan belönar en). Du behöver inte vänta med belöningen till efter en vecka har gått eller månad, belöna dig så tidigt som möjligt, helst dagen efter eller samma dag. För om du uppmuntrar dig själv till att sluta så kommer det bli mycket roligare, och förmodligen kommer du kunna behålla motivationen lättare. Samma om du lägger undan alla de pengar som du egentligen skulle lagt på cigaretter, och kanske lägger dem i en glasburk? Då kan du se varje dag hur mycket du har sparat ihop på att inte röka. (sjukt smart, enligt mig!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela