rokfri.webblogg.se

Hej, Det här är en blogg om min resa från att vara rökare till ANTI-rökare. Den här bloggen är till för de personer som känner att de vill sluta röka men inte riktigt haft motivationen till det och för de personer som tänker att dem kanske vill sluta röka i framtiden, och även till de personer som funderar på att börja röka.

Första utmaningen avklarad

Publicerad 2014-12-12 21:07:00 i Allmänt,

Idag vart första skoldagen för mig efter att jag legat sjuk i influensan en vecka. Tänkte att det skulle bli MYCKET jobbigare än vad det faktiskt var.
Visst en folk bjöd mig på "cigg", men jag tackade nej och motstod "frestelsen", därmed klarade jag dagens utmaning. 
Idag har varit en såndär jättejobbig dag, ni vet en sån dag man kan ha ibland. När allting är pest och pina och det blir bara värre för varje sekund som går, ungefär så vart det.
Det är sådana dagar som rökare röker VÄLDIGT ofta, det blir några cigaretter extra hela den dagen bara för att man vill lugna nerverna och inte känna sig så sur och ledsen. Har själv känt flera gånger idag att jag bara skulle vilja ta en cigarett, men har självklart inte gjort det.
Det är min femte rökfria dag? och fler dagar skall det bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela