rokfri.webblogg.se

Hej, Det här är en blogg om min resa från att vara rökare till ANTI-rökare. Den här bloggen är till för de personer som känner att de vill sluta röka men inte riktigt haft motivationen till det och för de personer som tänker att dem kanske vill sluta röka i framtiden, och även till de personer som funderar på att börja röka.

Att kunna motstå

Publicerad 2014-12-11 13:24:49 i Allmänt,

Idag vart det svårt att hålla sig från att röka när jag tog en promenad ner till Apoteket och hämtade ut minipiller aka. p-piller. Gick ner med min pojkvän som röker fortfarande och vanan att tända en cigarett medans man går var outhärdlig men jag klarade faktiskt det! och jag belönade mig med en klubba. 
Kommit på att det är MYCKET enklare att sluta röka när man är sjuk och sitter inne hela tiden, och svårare när man är ute (för det är ju utomhus som man röker), vilket är ganska uppenbart egentligen. 
Kommer bli väldigt svårt när jag kommer tillbaka till skolan där nästan alla röker, i alla fall mina vänner som jag umgås med. Dem kommer säkert bjuda mig på "cigg" eller fråga om jag vill följa med ut, får helt enkelt bara motstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela